Munchenul este orașul renumitei fabrici de automobile BMW. Muzeul său (BMW Museum Zeithorizonte) este un turn circular care arată precum un platou de filmare pentru ,,Războiul Stelelor”. Totuși expoziția a fost mutată vizavi, într-o clădire lângă turnul Olimpia. Aceasta conține nu doar o colecție uimitoare de BMW-uri vechi și noi, dar și obiecte și exponate care au legătură cu istoria socială a companiei și cu dezvoltările tehnologice ale sale. În timpul săptămânii se pot face tururi zilnice.
Fie că sunteți sau nu fan al acestui brand, dacă ajungeți prin Munchen merită să treceți și pe la BMW Welt și BMW Museum. Redacția 2×2.md vă prezintă un rezumat cu câteva lucruri esențiale, pe care e bine să le știți înainte de a vizita ,,Lumea BMW”:
Muzeul este exact la ieșirea din stația Olympiazentrum (U3, portocalie) în marginea orașului. Biletul standard de metrou include și zona asta.
Istoria mărcii începe în orașul Munchen, în perioada primului război mondial, în 1917, cu fabricarea motorului pentru avioane model IIIa (6 cilindri, 202,8 cp, 149kw). De aici vine sigla în formă de elice, culorile fiind cele ale steagului bavarez. Până în prezent sigla a rămas aceeași, cu câteva modificări la structura literelor de pe banda neagră.
După primul război, Germaniei i-a fost interzis să mai producă motoare de avioane timp de 5 ani iar conducerea se orientează către sectorul celor 2 roți. În 1923 începea producția în serie a motocicletei model R32 (500cm³ 2cilindri, 8,5cp, viteză maximă 95 km/h).
Din 1929 începe și producția mașinilor, mai întâi cu o utilitară (model 3/15), apoi cu alte modele de lux. Sloganul original era ,,Freude am Fahren” – Plăcere la condus, Plăcere la volan. O altă caracteristică a mașinilor BMW este masca anterioară în forma a doi rinichi, care se deosebește mai bine la primele modele.
Odată cu apariția modelului ,,Roadster 328” în 1936, începe și rivalitatea dintre BMW și Mercedes-Benz, care până atunci era pe primul loc în Germania.
Modelul 328 a câștigat numeroase competiții și a fost inclus în 25 cele mai importante mașini ale secolului trecut. Alte modele care merită remarcate sunt BMW Isetta (1955-1962).
…și legenda: BMW serie 02 (1968-1975)
Primul model al seriilor 3 și 5, care se văd și în ziua de azi, a fost produs la începutul anilor `70. În muzeu toate seriile sunt grupate încât se poate vedea evoluția de-a lungul anilor. Modelele M (M1, M3 și M5) tot în anii `70 au luat naștere.
Seria 7 a fost produsă pentru prima oară în 1977 iar modelele X5 din 1999.
Literele care denumesc modelele au toate câte o semnificație:
X– reprezintă tracțiune integrală(4 roți) după tradiția din casa BMW.
M– Motorsport;
Z– Zweister = 2 locuri.
În afară de modelele de serie (mașini și motociclete) mai puteți vedea și piese unice care au făcut istoria. Ca prototipurile: Gina și Vision, mașini de raliu și Formula 1 sau motociclete care au stabilit recorduri. Sunt expuse și motoare de toate felurile: de avioane, bărci și mașini.