O serie de proceduri birocratice care îi puneau pe drumuri în mod inutil pe cetățeni, va fi eliminată prin ordonanță de urgență. Anunțul a fost făcut de către Premierul româniei, Dacian Cioloș, informează 2×2.md, cu referire la știrilocale.md.

Conform acestor eliminări, va dispărea copia legalizată la notar, funcționarii de la ghișeu fiind de acum cei care vor face legalizarea conform cu originalul, iar cazierul judiciar va fi solicitat doar între instituții. Totodată, cetăţenii români vor putea trimite copiile cărților de identitate și pe mail.

Potrivit noilor proceduri, copiile după buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor putea fi solicitate și trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fără să mai fie nevoie de acele documente și hârtii deplasate la o instituție sau alta. Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, instituțiile care vor cere astfel de copii după anumite documente vor putea să le legalizeze conform cu originalul pe loc.

 La ridicarea buletinului și a pașaportului, cetățenii vor plăti o singură taxă și într-un singur loc, nu vor mai trebui să plătească diferite taxe la diferite instituții.

 

Și celebrele adeverințe de venit pentru înscrierea la șomaj vor fi eliminate”, declara premierul luni, cu o zi înainte ca ordonanța să ajungă pe masa Guvernului, informează republica.ro.

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariu
Nume